pondelok 17. októbra 2016

Zasvätenie sa Panne Márii podľa Sv. Grigniona Záver - Samotné zasvätenie a Doslov

31. deň. Zasvätenie.

»Synu, daj mi svoje srdce !« Počúvaj dnes s veľkou pobožnosťou sv. omšu a prijmi radostne telo Pánovo. Hneď po sv. prijímaní pomodli sa túto prekrásnu zasväcujúcu modlitbu blah. Ludvika. Grignona z Montfortu. (Ak nemôžeš byť na sv. omši a prijímať, pomodli sa túto zasväcujúcu modlitbu, kde a kedy môžeš.) 

Zasvätenie seba Ježišovi Kristovi, vtelenej Múdrosti, skrze ruky P. Márie.

Ó, večná, vtelená Múdrosť ! Najsladší a klaňania najhodnejší Ježišu! Pravý Boh a pravý človek, jednorodený Syn večného Otca a Márie — vždy Panny. V najhlbšej pokore klaniam sa Ti v lone a v sláve Tvojho Otca od večnosti a v panenskom lone Márie, Tvojej najdôstojnejšej Matky, v čase od vtelenia do narodenia.

Ďakujem Ti, že si zmaril sám seba, prijmúc podobu sluhovskú, aby si ma vyslobodil z krutého otroctva satanovho. Velebím a oslavujem Ťa, že si svojej svätej Matke P. Márii vo všetkom bol poddaný, aby si ma skrze Ňu učinil svojím verným služobníkom. Ale, ach, ja nevďačný a neverný, nesplnil som to, čo som pri sv. krste tak slávnostne sľúbil. Nesplnil som si povinnosti; nezasluhujem menovať sa Tvojím dieťaťom, ba ani Tvojím služobníkom. A keďže niet vo mne ničoho, čím by som si Tvoj hnev nezaslúžil, neosmeľujem sa sám priblížiť k Tvojej najsvätejšej a najvznešenejšej velebnosti. Preto hľadám útočište u Tvojej najsvätejšej Matky, ktorú si mi Ty sám dal za prostrednicu. Dúfam, že Jej prostredníctvom obsiahnem od Teba milosť ľútosti a odpustenie hriechov, a že si zadovážim a zachovám múdrosť.

Pozdravujem Ťa, nepoškvrnená P. Maria, Ty živý svätostánok Boží, v ktorom skrytí večná Múdrosť chce byť uctievaná od anjelov a od ľudí ! Pozdravujem Ťa, Kráľovná neba a zeme. Tvojej vláde sú podrobené všetky stvorenia. Pozdravujem Ťa, Ty bezpečné útočište hriešnikov, veď Ty svoje milosrdenstvo nikomu neodoprieš. Vyplň moju túžbu po Božskej múdrosti a prijmi sľuby a dary, ktoré sa Ti osmeľujem vo svojej úbohosti obetovať.

Ja N. N., neverný hriešnik, obnovujem a potvrďujem dnes do Tvojich rúk svoje krstné sľuby. Odriekam sa navždy satanáša, všetkej jeho pýchy a všetkých jeho skutkov a odovzdávam sa celkom Ježišovi Kristovi, vtelenej Múdrosti, aby som po všetky dni svojho života svoj kríž za Ním niesol. Ale, aby som Mu vernejšie slúžil ako doteraz, volím si Ťa, prebl. Panna, v prítomnosti celého nebeského dvora za svoju Matku a Pani u. Odovzdávam a zasväcujem Ti, ako tvoj sluha, svoje telo a svoju dušu, svoje vnútorné a vonkajšie dary, áno, i cenu všetkých svojich minulých, terajších a budúcich dobrých skutkov, dávajúc Ti všetko právo a celú moc nad sebou a nad všetkým, čo mne patrí. Rob so mnou a so všetkým, čo mám, bez vyhradenia dľa svojej vôle na väčšiu slávu Božiu v čase a vo večnosti.

Prijmi, ó, preláskavá Panno, túto malú obetu mojej služby a lásky na Tvoju česť a vo spojení s poddanosťou, ktorú večná Múdrosť Tvojmu materinstvu preukázala, aby som takto uznal moc, ktorú Vy obidvaja máte nado mnou, úbohým zemským červíkom a biednym hriešnikom, ako aj na poďakovanie za všetky prednosti, ktorými Ťa najsv. Trojica ozdobila.
Osvedčujem sa, že odteraz chcem ako Tvoj opravdivý služobník Tvoju česť hľadať a vo všetkom Teba poslúchať.

Predivná Matko, predstav ma svojmu milému Synovi ako služobníka naveky, aby ma skrze Teba prijal, ako ma skrze Teba vykúpil.

Matko milosrdenstva, preukáž mi tú milosť, aby som obsiahol od Boha pravej múdrosti a aby si ma prijala medzi tých, ktorých miluješ, poučuješ, vedieš, živíš a chrániš ako svoje deti a svojich sluhov.

Ó, Panno verná, učiň ma vo všetkom takým dokonalým žiakom, nasledovníkom a služobníkom vtelenej Múdrosti, Ježiša Krista Tvojho Syna, aby som na Tvoje orodovanie a dľa Tvojho príkladu dosiahol plnosť Jeho veku na zemi a Jeho slávy v nebi. Amen.

Doslov.

Odovzdal si sa teraz dobrovoľne, hrdinskou poníženosťou, dôverou a láskou najsv. Srdcu Ježišovmu skrze nepoškvrnené ruky P. Márie. Slávny učiteľ mravouky Augustín Lehmkuhl S. J. hovorí, že toto zasvätenie, keď to vážne berieme, je už samo v sebe skutkom vysokej čnosti.

1. Je to skutok hlbokej pokory.

Odovzdal si všetky svoje modlitby a dobré skutky, nakoľko majú cenu zadosťučiňujúcu alebo milosť vyprosujúcu, Matke Božej, aby dávala a privlastňovala, čo sa privlastniť dá, komu chce. Preto už teraz nerozhoduješ sám nad cenou svojich dobrých skutkov. Všetko, čo trpíš a čo dobrého myslíš, hovoríš, robíš, patrí P. Márii, aby s tým robila, dľa vôle Svojho Božského Syna a na Jeho väčšiu česť a slávu.

Čo sa tebe samému pridelí, považuješ ako dar P. Márie tebe daný; preto už nemáš príčiny na seba pyšným byť.

Mimo toho ťa táto pobožnosť zaväzuje, aby si sa nepribližoval priamo k P. Bohu, ale prostredníctvom P. Márie. Na to poznamenáva bl. Ludvik: »Dušu, ktorá seba uponižuje, povýši Boh. Keď sa však niekto opovážlivé blíži k Bohu bez prostredníka, Boh sa vzďaľuje tak, že ho prosiaci nemôže dosiahnuť. Ako veľmi sa páči Bohu, keď sme poníženého srdca !« (Keď však niekto bez vlastnej viny ničoho nevie o P. Márii a modlí sa bez Jej prostredníctva, modlí sa s ním istotne aj P. Maria.)

Svojím zasvätením si raz na vždy dokázal, že sa chceš vždy k P. Ježišovi blížiť prostredníctvom P. Márie, aj keď to pri každej modlitbe neopakuješ.

2. Je to skutok veľkej dôvery.

Už nerozhoduješ sám o cene svojich dobrých skutkov. Lebo dobrovoľne si sa zriekol práva slobodne o nich rozhodovať. Tým si dokázal veľkú, silnú dôveru.

Už sa neobraciaš na Božskú spravodlivosť, ale na dobrotu Božiu a Máriinu. Si celkom odvislý od svojej Matky, veď si presvedčený, že Maria bude sa lepšie o teba starať, ako by si sa mohol sám. Ona ti daruje o veľa viac, ako by si si mohol sám zaslúžiť.

A keď sa ti raz priblíži hodina smrti, môžeš P. Márii s úprimným srdcom povedať: »Ó, Matko moja, Maria, všetko som Ti daroval, čo som len darovať mohol. Aj keď azda bolo toho často veru málo, bolo to predsa všetko, čo som mal. A dal som Ti to rád. Daruj mi aj Ty teraz toľko, koľko Tvoje dobrotivé srdce mi darovať môže !« Aká nádherná dôvera !

3. Je to skutok hrdinskej lásky.

Odovzdal si všetko P. Márii, nielen aby si sa postaral o svoju dušu, ale skôr z veľkej, svätej lásky k Bohu a k P. Márii. Nazrel si hlboko do najsv. Srdca Ježišovho a našiel si tam nesmiernu lásku k P. Márii, k Jeho vernej, svätej Matke. Preto si sa Jej celkom odor  vzdal Touto detinskou a predsa tak vznešenou dôverou k Jeho a tvojej Matke preukázal si veľkú česť Božskému Spasiteľovi. Je Mu to veľmi milé, keď máme porozumenie pre Jeho dobrotu a múdrosť, že nám dal takú Matku. To je milé aj Bohu Otcovi, ktorý svojho Syna sveril najčistejšej Panne, a Duchu svätému, ktorý stvoril Jej materinské srdce takým milým a láskavým.

Teraz sa teda aj usiluj žiť pre P. Ježiša a P. Máriu a konať čo najviac dobrých skutkov. A preto veľmi sa staraj:

1. O posväcujúcu milosť.

Maj v ošklivosti a v nenávisti smrteľný hriech a chráň sa každého nebezpečenstva k nemu, ako chytľavej choroby. Keby si však jednak upadol do smrteľného hriechu, vyhľadaj čím skôr svojho spoveďníka a neuspokoj sa, dokiaľ si si znovu nenadobudol posväcujúcu milosť.

Rozmnožuj si posväcujúcu milosť modlitbou a dobrými skutkami, hlavne však, že budeš chodievať každý deň na sv. omšu a k sv. prijímaniu. Hovorím každý deň ! Keď nemôžeš ísť skutočne do kostola, iď aspoň v duchu, buď aspoň duchovne na sv. omši a prijímaj duchovne. Povedz: »Predrahý môj Ježišu, tak rád by som chcel byť na sv. omši, a tam sa Ti klaňať a Ta prijímať !

Hádam ti bude možné, aspoň keď ideš okolo kostola, navštíviť drahého Spasiteľa v prev. Sviatosti.

2. Staraj sa o milosť pomáhajúcu.

Najznamenitejšie pramene tejto milosti sú tiež sv. omša a sväté sviatosti. Hlavne modlievaj sa usilovne. Pred svätostánkom a inde. Shováraj sa často so svojou milou nebeskou Matkou !

Hovor: »Maria, pomáhaj! Pomáhaj mi modliť sa, pracovať, rozjímať a povzniesť sa k Tebe !«

3. Staraj sa o posilnenie svojej dobrej vôle.

Preto často sa modli za to, uvažuj a rozjímaj, najmä keď odbavuješ sv. ruženec. Uvažuj o radostiach a žalostiach, o živote, smrti a oslávení P. Ježiša a P. Márie !

Tak ži ako oni, aby si zomrel ako zomreli oni; potom sa budeš s nimi (už onedlho) aj radovať. P. Ježiš a P. Maria už čakajú na teba. Pozri len hore, aké krásne miesto ti pripravujú.

Ak si azda ešte slobodný a môžeš aj slobodný zostať, raduj sa ! Veď Pán Boh nie všetkých volá do stavu manželského ! Panenstvo má nesmiernu cenu pred Bohom a veľký význam vo sv. Cirkvi ! P. Ježiš, P. Maria, sv. Jozef, naši kňazi, rehoľníci a mníšky žili a žijú v panenstve. Sprav dľa rady spovedníkovej s času na čas sľub sv. čistoty! Slúž Bohu a Jeho presvätej Matke nerozdeleným srdcom! Ach, ako veľmi sa raduje P. Ježiš a P. Maria z takých duší, ktoré im dávajú náhradu za toľké biedne duše, čo žijú len pre samopasné rozkoše a zábavy, ba výlučne len pre hriech a pre peklo.

Ak si v stave manželskom, váž si ho, lebo ho Boh ustanovil. Hľaď, aby si Bohu v tomto stave verne slúžil a dietky v zbožnosti a v čistote vychovával nebeskému Otcovi a P. Márii. Vštep čím včaššie vrúcnu lásku k P. Márii do sŕdc svojim deťom !

My kňazi ale všemožne sa usilujme, aby sme svojej milej nebeskej Matke, Kráľovnej sŕdc, vychovali už tu na zemi velebný zástup panenských duší, ktoré by tvorily Jej dvor.

Kratšia zasväcujúca modlitba dľa bl. Ludvika z Montfortu.

Je veľmi osožné každé ráno sa ju pomodliť.

Maria, moja najdobrotivejšia, nepoškvrnená Pani, aký som prešťastný, že som Tvojím služobníkom z čistej lásky. Odovzdávam a zasväcujem Ti svoje telo a svoju dušu so všetkými vonkajšími a vnútornými, prírodnými a nadprírodnými, minulými, prítomnými a budúcimi darmi. Chcem dnes získať všetky odpustky, ktoré len môžem získať a tiež ich odovzdávam Tebe.

Maria, moja najmilšia Matko ! Zriekam sa svojej vlastnej vôle, svojich hriechov, svojho smýšľania a svojich úmyslov. K Tebe sa utiekam, k Tvojmu láskou horiacemu Srdcu, ktoré je mojím božským vzorom.) Tam sa chcem skryť a celkom ztratiť, aby som sa vždy skrze Teba, v Tebe a pre Teba modlil, robil a trpel na väčšiu česť a slávu najsv. Srdca Ježišovho. Amen.

Dľa sv Augustína a bl ludvika z montfortu .

Užitočné obetovanie po každej dlhšej modlitbe a po každej práci, hlavne večer.

Môj milý, svätý anjel strážca ! Vezmi teraz moju úbohú modlitbu a moju dennú prácu a zanes ich do rúk milej Matky Božej ! A Teba, premilá Matko, prosím, doplň všetko nedostatočné a pohrúž to do drahocennej krvi Ježiša Krista. Očisť to, zdokonaľ a daj tomu všetkému plnú cenu z nekonečnej ceny predrahých päť rán Kristových, Tvojich zásluh a čností. Spoj to s modlitbou a skutkami všetkých Svätých v nebi a spravedlivých na zemi. Obetuj všetko nebeskému Otcovi za obrátenie hriešnikov, najmä tých, ktorí dnes zomrú, na útechu dušiam v očistci, za moje zvláštne záležitosti a za dobro všetkých mojich drahých. Amen.

Všetko
skrze Pannu Máriu,
S Pannou Máriou,
v Panne Márii,
pre Pannu Máriu !
Ó, svätý Jozef, priveď mňa a veľa iných duší k Panne Márii !
So svätým Jozefom skrze Pannu Máriu k Pánu Ježišovi !

Poznámky.

1. Zasvätenie sa P. Márii, ako sa to v knižočke odporúča, nie je sľub. Môže sa bez hriechu hockedy odvolať.

2. Cvičenia po zasvätení tiež neviažu pod hriechom. Vyvoľ si z nich to, čo ti zodpovedá a osoží.

3. Čo chceš robiť, rob to tak často, ako len môžeš, ale bez úzkosti a nútenosti.

4. Keď pravá úcta len pomaly napreduje v tvojej duši, netrať ducha, veď stromy pomaly rastú. Maj len dobrú vôľu a P. Maria sa už o teba postará.

5.Vlažné duše, čo len zriedka myslia na Boha, nech si pripomenú slová Kristove: »Kráľovstvo nebeské násilne sa dobýja.« (Mat. II, 12.) Dobrým dušiam však, čo sa klonia niekdy k výstrednostiam, platia slová sv. Františka Saleského: »Všetko s láskou a nie nútene.«