piatok 21. októbra 2016

Modlitby na každý deň k Matke Ustavičnej Pomoci, plus Deviatnik

Modlitby na každý deň k Matke Ustavičnej Pomoci

(To sú modlitby sv. Alfonza. Na každý deň 300 dní odpustkov, keď sa po každej modlitbe pripoja 3 Zdravas Mária. Kto tieto modlitby odbavuje denne cez celý mesiac, môžie získať plnomocné odpustky v deň, ktorý si sám zvolí.)

V nedeľu. Za odpustenie hriechov.

Pozri, ó, Božia Matka, na biedneho hriešnika pri Tvojich nohách, ktorý sa k Tebe utieka a v Tebe skladá svoju nádej. Nezasluhujem, aby si ma obšťastnila jediným pohľadom, viem však, že si vrúcne žiadaš pomáhať hriešnikom, keďže Tvoj božský Syn zomrel, aby ich spasil. Ó, Matka milosrdenstva, pohliadni na moju biedu a zľutuj sa nado mnou! Počujem, ako Ťa všetci nazývajú útočišťom hriešnikov, nádejou malomyseľných, pomocou opustených, buď teda i mojím útočišťom, nádejou, pomocou. Od Tvojho orodovania závisí moja spása. Prispej mi z lásky k Ježišovi, podaj svoju ruku mne biednemu, ktorý som padol a teraz sa Tebe odporúčam. Viem, že Ti. pôsobí radosť, keď môžeš hriešnikovi pomôcť. Pomôž teraz i mne, veď mi pomôcť môžeš. Svojimi hriechmi som stratil milosť Božiu a svoju dušu priviedol do záhuby. Teraz sa odovzdávam do Tvojich rúk. Povedz mi, čo mám robiť, aby som dosiahol milosť Božiu a hneď to urobím. Boh sám ma k Tebe posiela, aby si mi prispela k pomoci. On sám chce, aby som sa utiekal k Tvojmu milosrdenstvo, aby nielen zásluhy Tvojho Syna, ale i Tvoje prosby mi dopomohli k večnému spaseniu. K Tebe sa teda utiekam. O, pros Ježiša za mňa a preukáž i mne tie veľké dobrodenia, ktoré udeľuješ tým, ktorí v Teba dôverujú. Tak dúfam, tak nech sa stane. 3 Zdravas Mária.

V pondelok. Za milosť zotrvania v dobrom.

Ó, Mária, najsvätejšia Panna a nebeská Kráľovná. Ja, ktorý som bol kedysi otrokom diabla, zasväcujem a venujem sa teraz navždy Tvojej službe, obetujem sa Tebe a zaväzujem sa, že Ťa budem ctiť a Tebe slúžiť cez celý svoj život. Prijmi ma teda za svojho služobníka a neodmietaj ma, ako by som zasluhoval. Ó, moja Matka, v Teba skladám všetku svoju nádej. Verím v Boha a ďakujem Mu, že mi dal vo svojom milosrdenstve takú pevnú dôveru v Teba. Pravda, predtým som biedne upadol do hriechu, ale dúfam, že som dosiahol odpustenie. To mi však nestačí. Dosiať ma znepokojuje myšlienka, ó, moja Matka, že môžem znovu stratiť Božiu milosť. Nebezpečenstvá neprestali, nepriatelia nespia a na mňa dorážajú nové pokušenia. Chráň ma teda, moja Panovnica, pomáhaj mi proti pekelným útokom a nedopusť, aby som svoju dušu znovu uvrhol do záhuby, stratil nebo a Boha! Túto milosť si najviac želám, tú mi ráč Ty, ó, Mária, u Boha vyžiadať. Tak dúfam. Amen. 3 Zdravas Mária.

V utorok. Za šťastlivú hodinku smrti.

Najsvätejšia P. Mária, Matka dobrotivosti a milosrdenstva, zmocňuje sa ma hrôza a zmätok, keď sa rozpamätám na svoje hriechy a rozmýšľam o hodine svojej smrti. Najsladšia moja Matka, v krv Ježiša Krista a v Tvoje orodovanie skladám všetku svoju nádej. Útecha zarmútených, neopúšťaj ma a ponáhľa j sa ma v tomto veľkom zármutku potešiť. Keď už teraz ma svedomie znepokojuje a neistota ma naplňuje úzkosťou, či mi Boh odpustil a nebezpečenstvo ma vábi, aby som zasa do hriechu upadol a prísny súd Božej spravodlivosti zvolal na seba, čo len budem robiť a trpieť v poslednej hodinke? Ach, moja Pani, vypros mi u Boha tú milosť, aby som skôr než príde hodina smrti, za svoje hriechy zavčas ľutoval, naozaj sa polepšil a v Božej láske až do smrti zotrval. A keď nadíde hodina mojej smrti, potom, Mária, moja nádej, pomáhaj mi vo všetkej úzkosti, ktorá sa ma zmocní a posilňuj ma, aby som nezúfal pri pohľade na svoje hriechy. Vypros mi milosť, aby som Teba vzýval a s najsladším Tvojím menom a menom najsvätejšieho Tvojho Syna na perách vypustil svoju dušu. Túto milosť si preukázala toľkým svojim ctiteľom, preukáž ju i mne. Od Teba ju aj dúfam. Amen. 3 Zdravas Mária.

V stredu. Za zachránenie od pekla.

Najsvätejšia Božia Matka Mária. Ako často som zaslúžil za svoje hriechy peklo a azda by bol rozsudok môjho zatratenia i vykonaný hneď po prvom hriechu, keby si Ty, dobrotivá moja Matka, nebola obmäkčila moje tvrdé srdce a mňa nebola pohla k tomu, aby som v Teba skladal všetku svoju nádej a tak nebola zadržala božskú spravodlivosť. Ô, akých veľkých hriechov by som sa bol dopustil v takých pokušeniach a nebezpečenstvách, ktoré ma obkľučujú, keby si ma Ty, milostivá moja Matka, nebola chránila svojím orodovaním u Boha. Čo by mi však osožilo Tvoje milosrdenstvo, moja Kráľovná, a čo všetky milosti, keby som mal konečne zahynúť? Ak som Ťa dosiaľ nemiloval, teraz Ťa milujem po Bohu nadovšetko. Nedopusť, aby som sa odvrátil znovu od Teba a od svojho Boha, ktorý mi dosiaľ na Tvoje orodovanie preukázal toľko milosrdenstva. Nedaj, aby som v pekle musel Teba večne nenávidieť a Tebe zlorečiť. Mohla by si dopustiť, aby niektorý z Tvojich služobníkov, ktorý Ta vrúcne miluje, bol zatratený? Ó, Mária, čo mi na to odpovieš? Zahyniem azda? Áno, zahyniem, keď Ta opustím. Ale ako by som Ta mohol opustiť? Ako by som mohol zabudnúť na všetku lásku, ktorou ma miluješ? Nezahynie ten, kto sa k Tebe utieka a Tebe sa odporúča. Ó, Matka, neopúšťaj ma, aby som na samého seba ponechaný neupadol do záhuby, urob však, aby som u Teba vždy hľadal pomoc. Zachráň ma, Ty moja nádej, zachráň ma od pekla a hriechu, ktorý jediný ma môže uvrhnúť do pekla. Amen. 3 Zdravas Mária.

Vo štvrtok. Za dosiahnutie nebeskej slávy.

Nebeská Kráľovná, ktorá si pový sená nad všetky zbory anjelov a si najbližšia Bohu, ja biedny hriešnik Ta pozdravujem z tohto údolia sĺz a prosím, aby si ku mne obrátila svoje milosrdné oči. Pamätaj, ó, Mária, v akých nebezpečenstvách stratiť Boha a nebo je a bude moja duša po celý pozemský život. V Teba, moja Panovnica, som zložil všetku svoju nádej. Milujem Ťa a vzdychám túžobne po tom, aby som Ťa skoro v nebi uvidel a velebil. Ó, Mária, kedy už príde ten šťastlivý deň, keď pokľaknem zachránený k Tvojim nohám, keď mi bude možné bozkať tú ruku, ktorá mi udelila toľko milostí. Tu na svete bol som Ti, moja Matka, veľmi nevďačný, keď sa však dostanem do neba, budem Ťa bez prestania milovať po celú večnosť a napravím chválou a nekonečnou vďačnosťou svoj nevďak. Ďakujem Bohu, že mi dáva takú veľkú dôveru v krv Ježiša Krista a v Tvoje mocné orodovanie. Toľko Tvojich pravých ctiteľov v Teba dúfalo a nikto nebol vo svojej nádeji sklamaný, ó, Mária, pros svojho Syna, ako i ja Ho prosím pre zásluhy umučenia, aby túto moju nádej vždy posilňoval a rozmnožoval. Amen. 3 Zdravas Mária.

V piatok. Za lásku k Ježišovi a k Márii.

Ó, Mária, Ty si najšľachetnejšia, najvznešenejšia, najkrajšia a najsvätejšia zo všetkých tvorov. Daj Boh, aby Ta, moja Kráľovná, všetci poznali a milovali, ako zasluhuješ. Je mi útechou, že toľko blahoslavených žije v nebi a toľko spravodlivých na zemi, ktorí milujú Tvoju dobrotu a krásu. Zvlášť sa radujem, že Boh sám Ta viac miluje, ako všetci anjeli a ľudia dovedna. Lásky najhodnejšia moja Kráľovná, i ja biedny hriešnik Ta milujem, milujem Ťa však veľmi vlažne. Želám si Ta viac a vrúcnejšie milovať. K tomu mi ráč dopomôcť, veď láska k Tebe je znamením vyvolenia a milosť, ktorú Boh dáva iba tým, ktorí budú spasení. Vyznávam, že som nekonečnou vďačnosťou zaviazaný Tvojmu Synovi, ó, moja Matka, a že je nekonečnej lásky hodný. Ty si želáš čo najvrúcnejšie, aby bol milovaný. Tvojou povinnosťou je teda vyprosiť mi tú milosť, aby som vrúcne miloval Ježiša Krista. Tebe Boh všetko dá, čo žiadaš, vypros mi teda túto veľkú milosť. Nehľadám dôstojnosť ani bohatstvo, iba to, čo si Tvoje srdce najvrúcnejšie žiada, aby som Boha miloval. Je možné, aby si nepomohla mojej žiadosti, ktorá sa ti tak páči? Nie, Ty mi už teraz pomáhaš, už za mňa oroduješ. Oroduj, oroduj za mňa a neprestaň za mňa prosiť, kým ma neuvidíš v nebesách, kde budem istý, že budem Boha a Teba, najdrahšia Matka, vždy mať a milovať. Amen. 3 Zdravas Mária.

V sobotu. Za ochranu P. Márie.

Najsvätejšia moja Matka, vyznávam, že si mi vyprosila už mnohé milosti, ja som sa Ti však odplácal iba nevďakom. Nevďačník, pravda, nezasluhuje milosti, ja však jednako nechcem nedôverovať v Tvoje milosrdenstvo. Vznešená moja Orodovnica, zľutuj sa nado mnou! Ty rozdávaš všetky milosti, ktoré nám biednym dáva Kristus Pán. Urobil Ťa takou mocnou a dobrotivou, aby si nám čo najviac pomáhala. Chcem sa do neba dostať. Do Tvojich rúk skladám svoje spasenie, Tebe odovzdávam svoju dušu. Chcem byť prijatý do počtu Tvojich verných služobníkov, neodvrhuj ma! Ty hľadáš biednych, aby si im pomáhala, neopúšťaj ani mňa, biedneho hriešnika, ktorý sa k Tebe utiekam. Oroduj za mňa u svojho Syna, On neodmietne nijakú Tvoju prosbu. Vezmi ma pod svoju ochranu a to mi dostačí, lebo keď Ty ma budeš chrániť, nebojím sa ničoho, neľakám sa hriechu, lebo dúfam, že mi vyprosíš u Boha odpustenie, nebojím sa pekelných duchov, lebo si mocnejšia ako celé peklo, áno, nebojím sa ani svojho sudcu, Ježiša Krista, veď jediná Tvoja prosba za mňa ho pomerí. Chráň ma teda, moja Matka, a vypros mi odpustenie hriechov, lásku k Ježišovi, zotrvanie v dobrom, šťastnú hodinku smrti a konečne nebeskú blaženosť. Nezasluhujem síce tieto milosti, dúfam však od Teba, že mi ich vyprosíš, keď za mňa budeš orodovať. Pros teda Ježiša za mňa! ó, Mária, moja Kráľovná, v Teba dúfam, v Teba skladám všetku moju nádej a v tejto nádeji chcem hľadať všetko svoje šťastie, v nej žiť a zomrieť. Amen. — 3 Zdravas Mária.

Deviatnik k Matke Ustavičnej Pomoci

Denne sa pomodliť 9 Zdravas Mária a pripojiť modlitbu: 

Ó Mária, Matka Ustavičnej Pomoci, ukáž, že si aj mojou Matkou a pomôž mi. (Tu povieš, za čo prosíš.) A daj tiež, aby som to, za čo prosím, použil iba na česť a slávu Božiu a na spasenie svojej duše. Sv. Alfonz, ktorý si pre svoju nezlomnú dôveru prijal od najsvätejšej P. Márie toľko milosti, vyžiadaj mi podobnú pevnú dôveru k Matke Ustavičnej Pomoci a pros ju, aby mi vyžiadala milosť, o ktorú ju tak vrúcne prosím. Večný Otče, v mene Tvojho jednorodeného Syna, Pána nášho Ježiša Krista a na orodovanie najsvätejšej Matky, prosím Ťa, aby si ma ráčil vypočuť na väčšiu svoju slávu a pre spasenie mojej duše. Amen.